Kiemelt bejegyzés

Többé nem frissülő blog

Ez a blog többé nem frissül. Az új cikkek új helyen, a molnarcsaba.wordpress.com címen érhetők el.

2015. július 5.

Krémes a cukiból

Mit nem szeret a munkájában?
Nincs ilyen. Amikor hozzám fordulnak az emberek, bizalommal teszik, ezt pedig úgy köszönöm meg, hogy mindent beleadok, amit tudok. Önmagamnak tartozom elszámolással.
Mi a legtöbb, amit eddig elért az életben?
A belső békémet, ennél több nincsen.


Min szokott bosszankodni?
Amikor az utakon elém vágnak, de ez sem tart tovább öt másodpercnél.
Hogyan piheni ki magát?
A csendben. A csillagok alatt vidéken. Könyvekkel, zenével, barátaimmal.
Mikor volt a legboldogabb?
Most. Az életem ebben a pillanatban tart csak, tehát most eldönthetem, hogy sírok vagy mosolygok-e. Mivel rajtam múlik, az utóbbit választom.
Mitől fél a legjobban?
Nincs ilyen. Régebben sok félelmem volt, most már sokat dolgozva önmagamon tudom, hogy nincs olyan félelmem, amelyet ne tudnék megoldani.
Mi a legféltettebb tulajdona?
Nincs ilyen. Sok mindent szeretek magam körül, de a legféltettebb? Akárhogy töröm az agyamat, nincs ilyen.
Mit nem szeret a megjelenésén?
Jó vagyok így, ahogy megteremtődtem.
Mi a legbűnösebb élvezet az életében? Amiről tudja, hogy nem helyes, mégis csinálja?
Egyesek azt mondanák, hogy a dohányzás. Nem tartom bűnösnek, szeretek cigizni. Szenvedéllyel élem az életemet, így ezt is. Az én testem az enyém.
Kitől szeretne bocsánatot kérni és miért?
Akit eddig megbántottam, attól már bocsánatot kértem.
Mely szavakat használja túlzottan gyakran?
Nem érzek ilyet, az adott helyzetnek megfelelőeket használom. Hallgatok a szívem hangjára.
Mi volt a legrosszabb munkája?
Az összes munkám szükségszerű volt, mivel csak így juthattam el idáig.
Ha megváltoztathatná a múltját, min változtatna?
Semmin sem változtatnék. Semmit sem bántam meg.
Mikor sírt utoljára, miért?
Amikor megértettem, hogy az egyik szerettem nem fog gyökeresen változtatni az életén, miközben az élete múlik rajta.
Most hol szeretne lenni?
Itt, ahol vagyok. Itt és most a helyemen vagyok.
Mondjon el egy titkot!
Emberből vagyok, nem istenből, tehát tévedhetek, ezért bocsánatot is kérhetek, meg okulhatok belőle.
Melyik volt élete legjobb döntése?
Amikor megtaláltam magamat, és amióta önmagamra tudok mosolyogni és önmagamat elfogadni és szeretni.
Kit szeret a legjobban?
Nincs ilyen. Nincs olyan, hogy legjobb itt és most. Nincs olyan, hogy kicsit szeretek valakit vagy nagyon. Ha szeretek, akkor szeretek.
Melyik volt a legnagyobb hiba, amelyet elkövetett életében?
Ha hibát követek el, abban a pillanatban érzem, és haragszom is magamra. Azt is tudom azonban, hogy ezért már megfizettem, ezért minek haragudjam, inkább levonom a tanulságokat, és megyek tovább.
Mi az, amiről régen azt mondta, ilyet sosem fog tenni, aztán mégis csinálja?
Az, hogy nem fogok hazudni magamnak, mégis beleesem. Mindez kialakította bennem az éberséget.
Milyen emlékezetes dolgot vásárolt az utóbbi időben?
Amikor tegnap bementem egy cukiba, és megettem egy házi krémest. Eszembe jutott anyám krémese.
Miből van otthon túl sok?
Mindenből annyi van, amennyire szükségem van.
Miben szokott kételkedni?
Amikor hallok egy gondolatot, és elkezdek kételkedni benne, hogy igaz-e vagy sem. Hogy jó-e vagy rossz számomra. A szívem hangja segít ilyenkor.
Mi az élet értelme?
Számomra az, hogy amikor meghalok, érezni és tudni fogom-e, hogy érzelmi és racionális megmérettetéseimbe beletettem-e mindent felnőtt emberként.
Kit hívna meg álmai vacsorájára?
A társamat.



Csernus Imre pszichiáter 1966-ban született a vajdasági Verbászon. Korábban az Országos Pszichiátriai és Neurológiai Intézetben dolgozott, jelenleg a Budai Egészségközpont munkatársa, illetve az Egri Vízilabdaklub pszichiátere. Szakterülete a szenvedélybetegségek kezelése. Bevállalja? című televíziós műsora idején vált országosan ismertté. Legutóbbi könyve A kiút címmel a napokban jelent meg a Jaffa Kiadónál.