Kiemelt bejegyzés

Többé nem frissülő blog

Ez a blog többé nem frissül. Az új cikkek új helyen, a molnarcsaba.wordpress.com címen érhetők el.

2015. július 1.

Ameddig mozdulni tudok

Kollár Lajos, a magyar Himalája-expedíciók vezetője

Mi okozza önnek a legnagyobb boldogságot?
Az, hogy eltervezek valamit, és sikerül megvalósítanom. Lehet az színházi előadás, de hegymászó expedíció is.
Miért kell fölmenni a hegyre?
Mehetnék völgybe, vagy búvárkodhatnék is, de valamiért amaz tartott fogva. Úgy éreztem, ez a dolgom.


Mi az első emléke?
Nagyon kicsi gyerek voltam, és az utcán kivettem egy kiflit egy másik gyerek kezéből. Ezért aztán kiadós verést kaptam.
Mikor volt először színházban?
Szintén gyermekkoromban, hét-nyolc éves lehettem. A MOM Művelődési Házban a Déryné-társulat adta elő az Egri csillagokat.
Mi a legbűnösebb élvezet az életében?
Néha elszívok egy-egy cigarettát. De nem vagyok igazi dohányos, így a cigaretta hatását nem vettem észre a fizikai erőnlétemen.
Kitől szeretne bocsánatot kérni és miért?
Valószínűleg a feleségemtől kellene meglehetősen mostoha életvitelem miatt.
Mi a legtöbb, amit eddig elért az életben?
Tarjányi István barátommal átszeltem Grönlandot, és ez azért nem kevés. De ugyanilyen büszke vagyok színházi ügyelői munkámra és a Himalája-expedíciókra is.
Mi volt a legjobb munkája?
Egy színházi előadás maradt meg bennem nagyon, Csehov Ivanov című darabja.
Mikor sírt utoljára?
Horváth Tibor hegymászó barátom tragikus halála után, méghozzá nagyon. Ő tavasszal hunyt el az Annapurna-expedíción.
Hogyan kapcsolódik ki?
Nagyon szeretek a természetben lenni, elmegyek néha horgászni.
Mi volt élete legjobb döntése?
A Magyarok a világ nyolcezresein expedíciósorozat megszervezése folytonos döntési folyamat, így ez életem legjobb döntése.
Abba lehet hagyni a hegymászást?
Az aktív hegymászást már befejeztem, jelenleg az expedíciókat vezetem, szervezem, de a csúcsot nem támadom. Ameddig mozdulni tudok, addig a hegymászás körül tevékenykedem.
Most hol szeretne lenni?
Katmanduban, mert Horváth Tibor eltűnési papírjait kellene intéznem. Erőss Zsolttal együtt heroikus küzdelmet folytatunk innen messziről, hogy működésre bírjuk az adminisztrációt. Ez a családnak is megnyugvást jelentene.
Mi volt a legnagyobb hiba, amelyet elkövetett életében?
Fiatalkoromban evezős voltam, de feladtam, és zenészként beléptem egy rockzenei formációba. Azóta is bánom.
Mit nem szeret a hegymászásban?
Az adminisztrációt és a pénzszerzés kényszerét.
Miben szokott kételkedni?
Minden évben szinte az utolsó pillanatig kétségeim vannak afelől, hogy anyagi okok miatt összejön-e az expedíció.
Miből van otthon túl sok?
Most könyvből. Éppen a napokban rámoltam ki a padlást, és hirtelen annyi könyv lett a házban, hogy kénytelen leszek sokat elajándékozni.
Kutya vagy macska?
Egyértelműen kutya. Soma puli olyan, akárcsak egy ember. A viselkedése, a ragaszkodása, a találékonysága tökéletes társsá teszi.
Mi az élet értelme?
Megoldani a gondokat azért, hogy jól érezzük magunkat, majd nem sokat rágódni ezeken a problémákon.


2012. október 6.