Kiemelt bejegyzés

Többé nem frissülő blog

Ez a blog többé nem frissül. Az új cikkek új helyen, a molnarcsaba.wordpress.com címen érhetők el.

2015. július 1.

Példakép nélkül

Mi az első emléke?
Úgy hároméves lehettem, amikor elestem a biciklivel.
Mi a legféltettebb tulajdona?
Tárgyakhoz nem ragaszkodom, azok pótolhatók. Az emberi kapcsolatok az igazán fontosak számomra. Ha mégis tárgyat kell mondanom, akkor az iPodom, mert nagyon szeretem a zenét.


Mikor volt a legboldogabb?
Olyan szerencsés vagyok, hogy nagyon sokszor voltam boldog életemben. Nem is tudok kiemelni egyetlen „legboldogabb” időszakot.
Mitől fél a legjobban?
Az ismeretlentől, a bizonytalanságtól. Attól, hogy olyasmit kell tennem, amit nem ismerek.
Mit nem szeret a megjelenésén?
Lehetnék sokkal sármosabb, sokkal izmosabb, ugyanakkor el tudom fogadni magamat úgy, ahogy vagyok.
Ha filmet készítenének az életéről, kire bízná a főszerepet?
Magamra.
Melyik a kedvenc színe?
A kék.
Kutya vagy macska?
Kutya. Anélkül, hogy lebecsülném a macskákat, a kutya érdekesebb lény. Bár nekem is volt macskám, az egy önző dög, a kutya pedig hűséges társ.
Mi a legbűnösebb élvezet az életében?
Alkalmi dohányos vagyok, valószínűleg ennyit sem kellene cigarettáznom.
Mit köszönhet a szüleinek?
Hogy megszülethettem, a nagyon jó gyermekkoromat, a biztos hátteret, a tartást, a tisztességet.
Kivel költené el álmai vacsoráját?
Soha nem volt példaképem, nem szeretek senkit követni, így nem is tudok ilyen embert mondani. Viszont szívesen beszélgetnék Vangelisszel.
Mely szavakat használja túlzottan gyakran?
Erre a körülöttem élők tudnának válaszolni, hiszen ha tudnám, hogy melyek ezek a szavak, akkor ritkábban használnám őket.
Mi volt élete legrosszabb munkája?
Amikor elkezdtem repülni, a téli időszakban rengeteg helyen dolgoztam: sírkövesként, kútásóként, kőművesként. De nem rosszként éltem meg ezeket a munkákat sem.
Mi a kedvenc étele?
Mindent szeretek, ami nincs elsózva vagy odaégetve.
Mikor sírt utoljára?
Édesanyám halálakor.
Hol szeretne lenni most?
Itthon vagyok, és nekem itt a legjobb. Imádok otthon lenni.
Mi szeretett volna lenni gyermekként?
Pilóta hatéves korom óta.
Melyik volt élete legjobb döntése?
Az, hogy megkértem Tünde párom kezét.
Mi az, amiben tehetséges, de kevesen tudják önről?
Amibe belefogok, azt szeretem jól és teljes erőbedobással végezni. Ha nem megy, inkább nem csinálom. Fiatalként több sportágban is kipróbáltam magamat, atletizáltam, kosaraztam, kenuztam, pingpongoztam, karatéztam, autóversenyeztem. Sehonnan sem zavartak el azzal, hogy tehetségtelen vagyok. A budapesti iskolák zongoraversenyén pedig második helyezett voltam.
Melyik a legemlékezetesebb álma?
Valahogy belekeveredtem egy nemzetközi kémbotrányba. Nagydarab emberek kezdtek vallatni, és amikor már teljesen kilátástalanná vált a helyzet, eldöntöttem magamban, hogy innen csak úgy menekülhetek, ha felébredek. És felébredtem, jót nevettem.
Mi volt a legnagyobb baklövése?
Bizonyára voltak olyan döntéseim, amelyek lehettek volna jobbak is, de azért alapvetően semmit sem bántam meg.
Miben szokott kételkedni?
Ha valaki azt mondja valamire, hogy ezer százalék, akkor kételkedem a dolog biztosságában. Ezzel ugyanis önmagát is próbálja győzködni.
Mit tart a legnagyobb eredményének?
Szakmai szempontból a legrangosabb eredményem a műrepülő-világkupa összetett első helyezése 1998-ban és 1999-ben.



Besenyei Péter 1956-ban született Körmenden. Műrepülő, repülőoktató, berepülőpilóta. Több mint negyven éve repül, különböző repülőgéptípusokon több mint hétezer órát töltött a levegőben. Huszonegy alkalommal választották az év magyar műrepülő sportolójának. Az 1994-es motorosműrepülő-világbajnokságon, illetve az 1995-ös Európa-bajnokságon első helyezett volt a kötelező program nevű versenyszámban. 2000-ben a szabadprogram világbajnoka. A Red Bull Air Race elnevezésű műrepülő-versenysorozat harmadik legeredményesebb versenyzője nyolc futamgyőzelemmel.




2012. november 3.